انتخاب دروپال 7 یا انتظار برای دروپال 8 ؟

انتخاب دروپال 7 یا دروپال ۸

کی از سوالات مطرح در زمان انتشار نسخه های جدید دروپال ، انتخاب صحیح نسخه انتخابی است.
از آنجایی که در سیستم های مدیریت محتوا تمام اوقات برای همراه بودن با تکنولوژی باید از آخرین نسخه های ارائه شده استفاده نمود این مورد نیز در دروپال رعایت می گردد. اما دقت کنید که این مهم همیشه به نفع شما نخواهد بود.
همانطور که میدانید، دروپال در بروزرسانی و تغییرات ساختاری خود از 2 نسخه مختلف دروپال پشتیبانی می کند (در حال حاضر دروپال 6 و دروپال 7 است). این بدین معناست که با انتشار نسخه 8 دروپال ، هیچ جای نگرانی برای وب مسترهایی که از دروپال 7 استفاده می کنند وجود نخواهد داشت چرا که پس از سالها انتشار نسخه 7 دروپال ، هنوز نسخه 6 این سیستم مدیریت محتوا نیز بخوبی پشتیبانی می گردد و چه بسا سایت های بزرگی که از این نسخه استفاده می نمایند.
با کمی تفکر میتوان فهمید که اگر زمانی دروپال نخواهد نسخه 7 را پشتیبانی کند ، ابتدا پشتیبانی نسخه 6 را کنار خواهد گذاشت و پس از سالها ، پشتیبانی دروپال 7 را کنار خواهد گذاشت. البته گمانه زمانی هایی میشود که با انتشار رسمی دروپال 8، دیگر نسخه جدیدی برای دروپال 6 ارائه نشود (مشابه حذف پشتیبانی نسخه 5) و در آن زمان مطمئنا به همه سایت هایی که از دروپال 6 استفاده می کنند ، پیشنهاد خواهد شد به دروپال 7 یا 8 انتقال دهند.
همانطور که دروپال 6 و 7 از لحاظ ساختاری با یکدیگر متفاوت هستند ، نسخه 7 نیز با دروپال 8 آینده متفاوت خواهد بود. با این تفاسیر اگر از همیاران دروپال 8 یا برنامه نویسان دروپالی نیستید ، هیچ برنامه ای برای داشتن نسخه 8 دروپال در ماه های آینده نداشته باشید چرا که در حال حاضر و مطمئنا در ماه های آینده متعادل ترین نسخه دروپال ، همان دروپال 7 می باشد.

در ذیل برخی سوالات پاسخ داده می شود:
چرا دروپال نسخه 8 را منتشر می کند با اینکه دروپال 7 یک نسخه پایدار است؟
پاسخ: به این دلیل که دروپال نمیخواهد از آینده و تکنولوژی ها عقب بماند و پیاده سازی تمامی این تکنولوژی ها در نسخه 7 دروپال امری غیر ممکن است و این دلیلی است که دروپال همیشه از سیستم های مدیریت محتوای مشابه ، پیشی گرفته است. اگر لیست امکانات دروپال 8 را مشاهده کنید ، متوجه میشوید که دروپال 8 اولین سیستم مدیریت محتوایی است که این قابلیت ها را ارائه می کند.
چرا وقتی همه قابلیت ها در نسخه 7 موجود است ، دروپال نسخه 8 ایجاد می کند؟
درست است که دروپال تمامی قابلیت هایی که در نسخه 8 ارائه شدند را بصورت افزونه های مختلف برای دروپال 7 دارد ، اما ساختار دروپال 8 را بطوری برنامه ریزی می کند که از تکنولوژی های روز دنیا در آن استفاده شده باشد و این امر منجر به افزایش کیفیت و سرعت این قابلیت ها و کارائی بهتر دروپال خواهد بود.
من تمایل دارم یک سایت را با دروپال 7 راه اندازی کنم، بهتر نیست منتظر دروپال 8 بمانم؟
خیر ، چرا که تکمیل و انتشار نسخه نهایی دروپال 8 زمان مشخصی ندارد و مطمئنا زمان لازم است تا افزونه های مورد نیاز شما توسط برنامه نویسان دروپالی ارائه گردند. اگر شما فقط به هسته دروپال نیاز داشته باشید ، شاید انتخاب دروپال 8 برای شما گزینه بهتری باشد اما اگر برای پیاده سازی سایت خود نیاز به افزونه های جانبی دارید ، مطمئنا دروپال 7 بهترین نسخه برای شما خواهد بود.
دروپال 8 فارسی چه زمانی منتشر خواهد شد؟
ارائه نسخه فارسی دروپال 8 نیز با کمی تاخیر از انتشار دروپال 8 ارائه خواهد شد. اما نکته مهم این است که با توجه به اینکه سیستم ترجمه دروپال همانند نسخه قبلی آن است ، با استخراج یک خروجی فایل ترجمه نسخه های قبلی را میتوانید به نسخه دروپال 8 نیز وارد کنید و از ترجمه فارسی برای متن های مشابه برخوردار باشید.
من دروپال 7 را بخوبی میشناسم ، آیا این در دروپال 8 به من کمکی میکند؟
درست است که دروپال 8 کمی سیستم خود را تغییر داده و از symfony استفاده نموده است ، اما این دلیل بر آن نیست که تمامی اطلاعات قبلی شما درباره این سیستم مدیریت محتوا ، غیر قابل استفاده باشد. hook ها و engine ها در دروپال 8 تغییرات زیادی نداشته اند و شما اگر با api های دروپال آشنا باشید ، دروپال 8 برای شما بسیار ساده تر خواهد.
برای شناخت بهتر دروپال 8 چه کارهایی انجام دهم؟
اگر یکی از افرادی هستید که دروپال 7 را شناخته و تمایل دارید دروپال 8 را بهتری بشناسید ، بهترین کار برای شروع شناخت symfony خواهد بود. سپس نسخه های beta را دریافت کرده و مورد تست و بررسی قرار دهید.

منبع 

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • نشانی‌های وب و پست الکتونیکی به صورت خودکار به پیوند‌ها تبدیل می‌شوند.
CAPTCHA
17 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.